Ao Nang: Sofitel Krabi Phokeethra – Et ophold i paradis

Sofitel Krabi

Efter min Patpong-oplevelse havde jeg fået nok af Bangkok, så jeg begyndte at lede efter hoteller i Krabi, og jeg faldt hurtigt over et lækkert Sofitel resort, som kun kostede 2500THB/nat.

Det var mindre end halv pris af, hvad det ville koste at overnatte der i højsæsonen, så selvom jeg ellers ikke er noget udpræget resort-menneske (typisk for dyrt og for forudsigeligt) så besluttede jeg mig alligevel for at booke det.

Jeg stod tidligt op og tog Air Asia-flyet til Krabi. Air Asia er et malaysisk lavprisselskab, og flyvningen var i en gammel B737-300. Jeg lagde dog ikke så meget mærke til standarden, for jeg faldt i søvn lige efter at vi lettede.

September er jo stadigvæk i regnsæsonen, så jeg var lidt bekymret over, hvordan vejret ville være i Krabi. Det havde jeg ikke behøvet, for solen skinnede fra en skyfri himmel, da jeg trådte ud af ankomsthallen ved middagstid. Jeg tog en taxi til Sofitel Krabi Phokeethra og efter en 45-minutters lang tur, kunne jeg træde indenfor i lobbyen på et af de smukkeste hoteller, jeg nogensinde har set. Min kuffert var lidt for tung for Air Asias 16kgs bagagegrænse, så jeg havde indleveret den til opbevaring i lufthavnen i Bangkok. Jeg havde derfor kun min rygsæk med det allermest nødvendige med til Krabi, så jeg følte mig seriøst under-dressed, i mine klipklapper og min kjole fra Chatuchak.

Mens jeg ventede på at personalet fandt min reservation, fik jeg serveret en kop te i lobbyen, som havde en fantastisk udsigt over poolområdet og et lille kig til havet. Jeg blev derefter fulgt op til mit værelse, som var helt fantastisk og havde både altan og havudsigt.

Der stod en frugtskål og ventede på værelset, og der var en mystisk frugt, som jeg aldrig har set for. Skallen var hård og med små pigge, men indenunder gemte der sig en sød og saftig frugt, der smagte dejligt. Men nok om frugten, og ud i solen!

Jeg skiftede til bikini og satte kurs mod poolområdet. Der var kun et indisk par og mig i hele den store pool, så jeg kunne rigtig plaske rundt. Da jeg blev sulten bestilte jeg en af mine yndlingsretter fra Thailand: Yum woon sen (spicy glassnoodle salad). “You want it spicy?” spurgte kokken, og jeg nikkede. Selvfølgelig ville jeg det. Jeg er jo vant til stærk thaimad.

Efter første mundfuld brændte min tunge, og jeg kunne mærke, hvordan varmen bredte sig til min ansigt. “Are you ok?” spurgte kokken og jeg nikkede. Jeg er jo vant til stærk thaimad…eller ikke! “Your face is all red” bemærkede kokken med bekymret mine, og en af tjenerne kom løbende med et glas koldt vand. Ok, næste gang tager jeg den non-spicy..

Uden chili fungerer det dog heller ikke. Læs om den gang jeg fik en fuldstændig non-spicy papayasalat på Som Tum Der i Bangkok >>

Min Bangkok Guide >>

Sofitel Krabi Phokeethra Golf and Spa resort, 200 Moo 3 T. Nongtalay, A. Muang Krabi

Seneste indlæg

LAD OS HOLDE KONTAKTEN!

Tilmeld dig Mitzie Mees nyhedsbrev og få en mail med rejseinspiration, opskrifter og nyt fra shoppen hver søndag.

Jeg spammer ikke! Læs min privatlivspolitik hvis du vil vide mere.