Tokyo: Odaiba Beach – En dag på stranden

Odaiba Beach Tokyo

Har man lyst til sol på næsen og sand mellem tæerne i Tokyo, så ligger der faktisk en ganske udmærket strand på den kunstige ø Odaiba. 12, der ligger lige i begyndelsen af stranden.

Det var meget varmt den dag, så inden vi startede vores gåtur langs stranden, fik vi os lige en kakigori på en af caféerne ud til vandet. Caféen mindede om den slags caféer, man finder overalt langs den californiske kyst, og musikken fra højtalerne var gamle surferklassikere, så hvis man kunne abstrahere fra alle skyskraberne i horisonten, kunne man godt bilde sig ind, at man var et sted langs Highway 1 og ikke midt inde i en asiatisk storby.

I sommermånederne er stranden på Odaiba som fluepapir i weekenderne og på helligdage, men i løbet af ugen plejer det ikke at være noget problem at finde en uforstyrret plads i sandet eller langs det smalle stykke græs ned til stranden. Det er ikke tilladt at svømme, men der var flere surfere ude for at lufte sejlene. Jeg ved ikke, hvordan det kan være, at surfing er tilladt, men ikke svømning, da begge aktiviteter inkluderer kontakt med vandet. Dog havde de fleste strandgæster ikke engang badetøj på og virkede som om, de under alle omstændigheder foretrak at holde sig fra vandet.

En af de mest bemærkelsesværdige bygninger på Odaiba er Fuji Television’s hovedkvarter, som mest af alt ligner en rumstation. Inde i bygningen kan man købe forskellige souvenirs samt besøge deres udkigscenter, hvorfra man kan se Mount Fuji i godt vejr. Om aftenen ruller et imponerende lyd- og lysshow over bygningen, og figurer samt korte tekster dannes ved at lyset i vinduerne skifte farve.

Rainbow Bridge er en anden grund til at mange mennesker kigger forbi Odaiba. Da jeg sidst besøgte Odaiba i december måned for nogle år siden, var jeg dybt imponeret over det flotte syn det var, da Rainbow Bridge efter solnedgang lå badet i alle regnbuens farver. Det synes jeg også at Poul skulle opleve, så selvom vi egentlig havde fået nok af sol, strand og kinesiske turister  ved 17-tiden, tvang jeg ham til at blive indtil solnedgang klokken 19:00. Det blev mørkere og mørkere og lysene kom på. Hmm!…Alle lysene var hvide! Det var stadigvæk pænt at se på, men slet ikke så kick-ass-agtigt, som regnbue-versionen. Jeg fandt senere ud af, at Rainbow Bridge kun er regnbuefarvet op til jul..

Læs min guide til hvad jeg ellers synes man skal opleve i Tokyo

LAD OS HOLDE KONTAKTEN!

Tilmeld dig Mitzie Mees nyhedsbrev og få en mail med rejseinspiration, opskrifter og nyt fra shoppen hver søndag.

Jeg spammer ikke! Læs min privatlivspolitik hvis du vil vide mere.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Tokyo

Reklame – Book dit hotel i Tokyo her:

• Aoyama Flower Market er en kæde af blomsterbutikker, og i den oprindelige butik ved Omotesando Station, er der også en café. Det har helt sikkert været en god idé at …

• Tokyo: Hvor skal man bo?

by Mitzie Mee

Tokyo er en af verdens dyreste byer, og en overnatning på et godt, centralt beliggende hotel kan sagtens koste en mindre formue. Derudover er Tokyo kæmpestor og metroen kører ikke …

• Poul og jeg startede dagen med at tage den travle Yamanote-metro til Shibuya, hvor vi ville besøge kattecaféen Hapi Neko. Det var dog lettere sagt end gjort, for Hapi Neko …

• Yodobashi Akiba er en kæmpestor elektronikbutik lige ved siden af Akihabara metrostation. Fordelt på 8 etager findes her alt man kan ønske sig indenfor computere, kameraer og TV, så hvis …

Sanne Møller, Mitzie Mee

Mitzie Mee Shop - Koreansk Hudpleje

Jeg har altid været interesseret i makeup og hudpleje, og da jeg ofte besøger Korea, fik jeg tidligt øjnene op for K-Beauty. Sydkorea har satset rigtig meget på forskning og generelt været gode til at støtte de koreanske beauty brands, og landet er i dag helt fremme i feltet indenfor hudpleje og skønhedsprodukter.

Her i Mitzie Mee Shop finder I et nøje udvalgt sortiment af produkter. Jeg er uddannet læge, så jeg har en god basis for at kunne evaluere de forskellige ingredienser og virkningsmekanismer, og jeg anbefaler kun produkter, som jeg selv har prøvet og kan stå inde for.

Har du spørgsmål til produkter eller ingredienser? Send mig en mail på: beauty@mitziemee.dk