Jeju Island: Donato’s – Virkelig god pizza i Hyeopjae

Donato's, excellent Italian restaurant in Hyeopjae, Jeju island

Da AC og jeg kom hjem efter vores crazy bestigning af Hallasan, var vi så trætte, at vi sov 12 timer i streg. Da vi endelig vågnede dagen efter, gjorde vores ben og vores fødder så ondt, at vi ikke orkede at tage mere end nogle få skridt af gangen. AC brugte derfor det meste af dagen på at sørge over sin telefon, som var afgået ved døden i regnvejret på bjerget, samt omstille opkald og mails, mens jeg havde forskellige ting jeg skulle ordne på min computer.

Da det var tid til aftensmad, besluttede vi os for bare for at gå over til den italienske restaurant Donato’s på den anden side af gaden.  Jeg har tidligere fået virkelig god italiensk mad i Seoul, men jeg må indrømme at jeg havde mine tvivl mht. denne her italienske restaurant i en lille turistby på Jeju Island.

Det skulle jeg dog ikke have haft, for pizzaerne på Donato’s var nogle af de bedste jeg har smagt i Korea. Vinen var også rigtig god, og den blev serveret i glas med hældetud (tror det var for, at der ikke skulle komme insekter i), så vi fortrød begge to, at vi ikke havde været forbi Donato’s noget før. Hvis I besøger Jeju Island og har lyst til virkelig god pizza, så må I ikke gå glip af Donato’s.

Donato’s, 6 Hyeopjae 2(i)-gil, Hallim-eub, Jeju Island

LAD OS HOLDE KONTAKTEN!

Tilmeld dig Mitzie Mees nyhedsbrev og få en mail med rejseinspiration, opskrifter og nyt fra shoppen hver søndag.

Jeg spammer ikke! Læs min privatlivspolitik hvis du vil vide mere.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
  • Da jeg var på besøg hjemme hos Ella i Masan, Sydkorea, sidste år, var jeg meget fascineret af hendes kimchi-køleskab, som er et helt køleskab fyldt med kasser med forskellige …

• Ella ville gerne vise mig alle de hyggeligste steder i området omkring Busan og Masan, så vi fik kørt rigtig meget i bil og besøgte flere rastepladser langs motorvejen. Rastepladserne …

• Korea Furniture Museum består af 10 traditionelle huse og mere end 2500 møbler, sammenbragt fra forskellige steder i Korea. Alle møblerne og husene tilhører museets direktør og grundlægger Mi Sook …