Rockaway Beach – En dag på stranden i New York

Mens solen stadigvæk skinner i New York, må jeg hellere se at få skrevet om min udflugt til Rockaway Beach. Rockaway Beach ligger et godt stykke vej fra Manhattan, men det var forbavsende let at komme dertil. Jeg tog færgen fra Wall Street (Pier 11), og turen tog en time men føltes meget kortere, på grund af den flotte udsigt undervejs. I starten af turen tog alle billeder af Manhattans skyline, og senere var det Brooklyns kystlinje, der kom i fokus.

På Rockaway Beach mødtes jeg ved Lea og Mohammed som begge to ankom fra Brooklyn. Jeg var taget af sted i rigtig god tid, så jeg havde nogle timer alene på stranden. Vejret var fantastisk, så jeg gik mig en tur langs vandet, før jeg fandt et sted at sidde ned. Det var en overraskende fin strand, og der var rigtig meget liv.

Leah havde taget picnickurv med, så jeg gik op for at købe os empanadas og fried plantains på Caracas. Jeg stod i kø i over en halv time og blev bidt en million gange af nogle vildt irriterende sandfluer, før det endelig var min tur til at blive ekspederet.

Vi gik derefter ned på stranden og fandt et sted at slå os ned. Jeg er ikke det store badedyr, og jeg havde også desværre glemt mit håndklæde, så mens de andre svømmede, holdt jeg øje med maden og kom til at spise alle Leah’s grønne Pringles. Jeg mistænker at de putter et eller andet i de chips, så man ikke kan stoppe med at spise dem, når man først er begyndt.

På vej hjem tog jeg subwayen, og det fortrød jeg godt nok, for på grund af diverse forsinkelser tog det mig næsten to timer at komme tilbage til Lower East Side.  Hvis I overvejer en tur til stranden disse dage, kan jeg derfor kun anbefale, at I tager færgen begge veje.

LAD OS HOLDE KONTAKTEN!

Tilmeld dig Mitzie Mees nyhedsbrev og få en mail med rejseinspiration, opskrifter og nyt fra shoppen hver søndag.

Jeg spammer ikke! Læs min privatlivspolitik hvis du vil vide mere.